Interiør og design på nett - våre utvalgte favoritter
Til kassen
Totalt: 0
Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT NOK 0,-

Salgsbestingelser

 

1. Generelt

 

Kjøpsbetingelsene gjelder for salg av varer og tjenester fra Studio Lindhjem AS til forbrukere. Betingelsene er basert på blant annet avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, angrerettloven og ehandelsloven.

Ved salg til bedrifter kommer ikke forbrukerkjøploven og angrerettloven til anvendelse da kjøpsloven regulerer salg mellom næringsdrivende.

Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser. Ved å akseptere salgsbetingelsene bekrefter kjøperen at de har lest og er inneforstått med betingelsene, samt all tilgjengelig informasjon om varen, herunder informasjon om varens kvalitet, egenskaper samt informasjon om vedlikehold.

 

2. Partene

 

Selger er Studio Lindhjem,  Himbergveien 39, 3289 Tjodalyng

(heretter omtalt som vi, oss eller Studio Lindhjem)

Kjøper er den som fremkommer av personopplysningene oppgitt i bestillingen. 

 

3. Priser

 

Alle* priser i nettbutikken er oppgitt inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for varene vil vises før bestilling og eventuelle fraktkostnader** fremkommer før bestillingen gjennomføres.

*Priser vises eks mva ved forhandlerinnlogging.
** Forhandlere etterfaktureres for frakt etter avtale 

 

4. Avtalen

 

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selger. En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Når vi mottar din bestilling vil du automatisk motta en ordrebekreftelse til din oppgitte epostadresse. Det viktig at du kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med din bestilling med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, må du fortrinnsvis ta kontakt på telefon 93085885 eller sekundært på e-post til kristin@studiolindhjem.no Ved beskjed om endringer eller kanselleringer gitt pr epost kan vi ikke garantere at forespørselen blir behandlet før ordren er pakket og sendt. I slike tilfeller vil ordren leveres i henhold til ordrebekreftelse.

Om du ikke mottar en ordrebekreftelse kan det være at ordrebekreftelsen har blitt filtrert ut av ditt søppelpost filter eller at du har registrert deg med feil epostadresse. I slike tilfeller anbefaler vi deg å ta kontakt med oss på telefon 93085885.

 

5. Betaling

 

Kjøpesummen kan gjøres opp med enten bank- eller kredittkort, Klarna faktura eller Klarna delbetaling. Fullstendige vilkår før for kjøp på faktura eller delbetaling finner du under de nevnte betalingsalternativene på utsjekk siden. Ved bruk av kort vil den totale kjøpesummen blir reservert på kortet ved gjennomføring av bestillingen. Kjøpesummen blir deretter trukket fra kortet når varene blir sendt. Om det går lang tid fra bestilling blir plassert til ordren skal sendes vil det i noen tilfelller være slik at reservasjonen er utløpt og om det da viser seg at det ikke er mulig å gjennomføre transaksjonen forebeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen.

For å kunne tilby Klarnas betalingsløsninger, kan vi komme til å overføre dine personopplysninger i kassen i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna, for at Klarna skal kunne vurdere hvorvidt du kvalifiserer til deres betalingsløsninger og for å skreddersy disse betalingsløsningene til deg. Dine overførte personopplysninger blir behanbdler i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.

Vi gjør oppmerksom på at ved kjøp på Klarna faktura eller Klarna delbetaling  bestillingen sendes til adressen som er angitt i bestillingen. Dette er et sikkerhetstiltak i Klarna sine vilkår og er ufravikelig. 

 

6. Levering

 

Levering av varen fra Studio Lindhjem til kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal Studio Lindhjem levere varen til kjøper innen rimelig tid. Normalt vil varen være levert innen en uke etter bestillingen er mottatt men i noen tilfeller kan leveringstiden være lenger. Skal Studio Lindhjem sørge for at varen blir sendt til kjøperen, plikter han å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Risikoen for varene overtas av kjøper når varene er i kjøpers besittelse. 

 

Når du mottar varen, anbefales det at du i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler. Synlige skader må påpekes til transportør ved mottak. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har skjulte skader eller mangler, må vi ha beskjed om dette innen 5 dager. Denne fristen MÅ overholdes da en eventuel reklamasjon i forbindelse med skader som har oppstått under frakt må fremmes til vår transportør i løpet av 7 dager etter mottak av varen. Ved skader send oss en epost til kristin@studiolindhjem.no med informasjon om skaden. Alle skader må dokumenteres med bilder. Skjulte skader som først meldes oss etter fristen vil automatisk bli avvist av transportøren.

 

Varene blir levert av Studio Lindhjem eller Bring og skjer i utgangspunktet på dagtid mellom 08.00 og 16.00. Kveldslevering er kun tilgjengelig i enkelte områder. I områder hvor kveldslevering er tilgjengelig vil eget fraktvalg for dette fremkomme i bestillingsløsningen før bestillingen er fullført. Varene leveres på pall til nærmeste inngangsdør på bakkenivå og ikke annet spesifikt er avtalt. Dersom leveringen av varene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om dette. Vi vil sørge for videre informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om varen er utsolgt.

 

Dersom du ønsker å hente varen på vårt lager i Larvik, kan dette gjøres mellom 10:00 og 17:00 på hverdager eller mellom 10:00 - 15:00 på lørdager etter din order er blitt oppdatert til "Varene er klare til utlevering" Dette skjer normalt senest i løpet av påfølgende virkedag etter vi har mottatt din bestilling. Som et utgangspunkt vil varer som skal sendes hjem til kunden bli ekspedert og sendt samme eller senest påfølgende virkedag fra bestillingen er mottatt.

 

Studio Lindhjem leverer varer kun til Fastlands-Norge.

 

7. Uavhentende pakker

 

Dersom varen sendes til deg som postpakke og du ikke henter pakken på ditt lokale postkontor innen 14. dager, vil pakken bli returnert til vårt lager i Larvik. Du vil da som kunde måtte dekke de reelle fraktkostnadene tur/retur + inntil 200 kr i gebyr for andre omkostninger. Et slikt gebyr kan ikke ilegges kjøpere under 18 år. Gebyret skal maksimalt dekke selgers fatktiske kostnader. Det samme gjelder også hvis du nekter utlevering av varer bestilt med hjemlevering og/eller gjør det utilgjenglig for levering i de tidsrom som fremkommer i bestillingsløsningen i vår nettbutikk. Fraktkostnadene tur/retur + inntil 200 kroner blir fratrukket ditt tidligere innbetalte beløp før ditt tilgodehavende tilbakebetales. Om du har valgt å betale med faktura eller delbetaling vil fakturabeløpet reduseres til de reelle fraktkostnadene + 200 kr. Eventuelt økes om det originale beløpet er lavere.

 

 

8. Angrerett

 

Som forbruker har du i henhold til Angrerettloven 14 dagers ubetinget angrefrist når du handler på LindhjemogHarbo.no. Det betyr at dersom du angrer kjøpet ditt, kan du innen 14 dager fra du mottok varen eller den ble stilt til din disposisjon gi oss beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten. Vi anbefaler at dette gjøres skiftlig til vår epostadresse kristin@studiolindhjem.no

 

Hele returkostnaden skal, i henhold til Angrerettloven, håndteres og dekkes av forbrukeren selv. Varen som returneres må være pakket slik den ble sendt, og være i vesentlig samme stand som da du mottok den. Husk at også emballasjen er en del av produktet. Om det foretas undersøkelser eller bruk av et produkt utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjonalitet og dette medfører en reduksjon av varens verdi, kan Lindhjem & Harbo gjøre fratrekk i ditt tilgodehavende tilsvarende verdien av verdiforringelsen som følge av undersøkelsen eller bruken. Det er forbruker som har risikoen for varene ved retur så sørg derfor for at sendingen er tilstrekkelig emballert og send fortrinnsvis varen som en sporbar sending. Ved benyttelse av angreretten må du innen rimelig tid sørge for at varen blir sendt i retur.

 

Varen må leveres tilbake på samme måte som den ble levert. Om den opprinnelige sendingen ble levert med budbil til din privatadresse, arbeidsplass el. må varen leveres tilbake på samme måte. Sendinger som skal i retur med budbil adresseres til følgende adresse:

 

Studio Lindhjem  Himbergveien 39, 3289 Tjodalyng

 

Om den opprinnelige sendingen ble levert som postpakke til postkontor, post i butikk, el. kan varens sendes i retur som postpakke. Sendinger som skal i retur som postpakke adresseres til følgende adresse:

 

Studio Lindhjem  Himbergveien 39, 3289 Tjodalyng

 

Når varen er ankommet i retur og kontrollert plikter Studio Lindhjem seg til å tilbakebetale eller slette din opprinnelige faktura (avhengig av valgt betalingsmetode). Tilbakebetaling eller sletting av faktura gjøres innen 14 dager etter at vi har mottatt eller fått retursendingen stilt disponibel for oss. 

 

9. Reklamasjon

 

Dersom det foreligger en feil eller mangel ved varen må du innen rimelig tid, gi Studio Lindhjem beskjed om at du vil påberope deg mangelen. Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år.

 

Av bevishensyn anbefaler vi at du påberoper deg mangelen skriftelig til kristin@studiolindhjem.no. Ved påberopelse av en mangel anbefaler vi at feilen/mangelen dokumenteres i form av et eller flere bilder allerede ved første henvendelse for hurtigere behandling av saken.

 

Dersom det foreligger en mangel ved varen og dette ikke skyldes forhold på kjøpers side og du har reklamert innen gjeldende frister kan kjøper i henhold til reglene i Forbrukerkjøploven, kapittel 6 holde kjøpesummen tilbake, kreve retting eller omlevering, kreve prisavslag, kreve heving (kun dersom mangelen er vesentlig) eller kreve erstatning.

 

Retting eller omlevering skal skje innen rimelig tid og Studio Lindhjem kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering av denne samme mangelen, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig. Studio Lindhjem kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder Studio Lindhjem urimelige kostnader.

 

Dersom manglen ikke kan rettes eller omleveres kan kjøperen kreve et forholdsmessig prisavslag. I stedet for prisavslag kan kjøperen kreve heving av kjøpet dersom feilen er vesentlig og retting eller omlevering ikke lar seg gjøre.

 

Kjøperen kan også kreve erstatning for økonomisk tap han eller hun lider som følge av at varen har en mangel jf. forbrukerkjøpslovens § 33.

 

Studio Lindhjem er ikke ansvarlige for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet skyldes grov uaktsomhet eller med fortsett.

 

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med Studio Lindhjem Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget.13 Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingsretten. Se lov av 28. april 1978 nr. 18 om behandling av forbrukertvister.

 

10. Personvern

 

Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan Studio Lindhjem kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Personopplysningene til kjøper under 15 år kan ikke innhentes med mindre selgeren har samtykke fra foreldre eller foresatte. Kjøperens personopplysninger skal kun utleveres til andre hvis det er nødvendig for at selgeren skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle. Kortnummer oppbevares ikke utover det som er nødvendig for effektuering av gjennomføring av betaling, oppheving av reservasjon og tilbakeføring av et tilgodehavende.

 

11. Endringer i salgsbetingelser

 

Vi forebeholder oss retten til å endre nåværende vilkår. Herunder som følge av endringer i lovgivninger. 

 

12. Kopibeskyttelse (copyright)

 

Alt innhold på nettsidene lindhjemogharbo.no, på vår instagramside og i andre markedsføringssammenhenger er beskyttet av blant annet opphavsretts-, markedsførings-, og varemerkelovgivning. Dette innebærer blant annet bilder, firmanavn, tekster, informasjon om produkter, el. Innholdet kan ikke kopieres, lastes ned eller på annet vis benyttes under skriftelig samtykke fra Studio Lindhjem.